Интимна хигиена след спорт

По време на спорт продължителния контакт с потта може да предизвика или да усложни  раздразнения или сърбеж на лигавиците, особено при жени, които често изпитват леки гинекологични проблеми.

Ето как да избегнете интимните заболявания,докато се наслаждавате на спорта.

 

За всички, които обичат спорта (джогинг, танци, фитнес и т.н.):

След тренировка вземете душ или използвайте интимни кърпички, за да избегнете продължителен контакт с потта и да успокоите раздразненията дължащи се на протриване.

  1. Избягвайте носенето на прекалено тесни панталони или шортикоито водят до повишено изпотяване и протриване. Това може да предизвика раздразнение.
  2. Носете памучно бельо – синтетичните тъкани и коприната могат да доведат до раздразнение.
  3. След спорт вземете душ и измийте интимните зони за да избегнете продължителен контакт с потта, който често предизвикава микози.
  4. Измийте се с ръце –ръкавиците за баня гъмжат от микроби и трябва да се избягват на всяка цена
  5. Ако се къпете често, използвайте деликатен почистващ продукт без сапун.
  6. След душ внимателно подсушете интимните зони и останалата част на тялото с чиста суха кърпа.
  7. Използвайте успокояващи интимни кърпички, ако не можете да вземете душ. Тези удобни кърпички лесно се проместват в спортни чанти.

За любителите на водни спортове:

Водата в плувните басейни може да влоши сърбежа и раздразнението при жени с чувствителна кожа и лигавици.

Препоръчваме Ви да свалите  мокрия бански възможно най-скоро след излизане от водата. Влажните бански костюми могат да улеснят развитието на микози в интимните зони.

Също така е важно да се измият всички следи от дразнещи вещества – хлор и дезенфектиращи вещества, използвани за третиране на  водата в басейна. Вземете душ, изполвайте почистващ продукт, подходящ за интимни зони и останалата част от тялото  или използвайте успокояващи интимни кърпички.